Hoppa till innehållet
Framsida Felanmälan

Felanmälan

Gör felanmälan gällande bostaden, fastigheten och gårdsområdet i tjänsten MyHoas. När du använder tjänsten för första gången ber vi dig registrera dig. Vi inte tar emot felanmälan per telefon eller e-post.

Felanmälan som kräver omedelbara åtgärder (t.ex. rörläckage, söndriga fönster) anmäls på 24h dejourering 020 491 2720 (Securitas) när Hoas servicecentret är stängd. Om du bor i Selkämerenkatu 6, Santakuja 3 eller Itämerenkatu 12, kolla in telefonnumret från byggnadens anslagstavla.

Jouren vidareförmedlar inte sådana arbeten som inte klassas som akuta.

Kontakta din tjänsteleverantör om det uppstår problem med internet- eller kabel -TV -anslutningar och störningar med varmt vatten eller el.

Innan du lämnar in en felanmälan ska du kontrollera på ansvarsfördelningstabellen att felet som kräver reparation inte ligger på hyresgästens ansvar. Om felet orsakats av hyresgästen eller ligger på hyresgästens ansvar faktureras du för de orsakade kostnaderna i enlighet med ersättningsprislistan.

Vi kan inte ge något exakt schema för hur lång tid det tar att få något fixat. Alla uppgifter slutförs så snabbt som möjligt, men vissa arbeten måste prioriteras.


Det ser ut att du har ad blocker aktiverad.

För att garantera korrekta funktioner på sajten, vi rekommenderar att deaktivera ad blocker.