Talonmiehet jäivät historiaan lähes kaikissa kiinteistöissä jo jonkin aikaa sitten. Nyt pyrimme kehittämään palvelumallia takaisin tähän suuntaan ja toivomme, että tämä varmistaa hyvän ja kokonaisvaltaisen laadun palvelulle. Siivousliikkeen ja kiinteistönhoidon rajoja on pyritty hämärtämään niin, että kaikki vastaavat yhdessä siitä, että kiinteistö on kunnossa ja viihtyisä.
Hoas pyrkii ohjautumaan pois kankeista palvelukuvauksista, jotka ohjaavat toimintaa. Yleisesti ottaen kiinteistönhuollossa palvelulle määritetään kilpailutusvaiheessa tiukat rajat siitä, mitä kiinteistöllä kuuluu milloinkin tehdä. Tämä malli ei huomioi sitä, että esimerkiksi vuodenajoilla ja sääoloilla yleensäkin on vaikutusta siivoustarpeeseen. Toisaalta kiinteistön koolla ja asukaskunnalla on vaikutusta kiinteistönhoidon tarpeeseen. Jos kaikki laittavat roskat roskiin ja tupakantumpit tuhkikseen, ei piha-aluetta tarvitse olla alvariinsa puhdistamassa. Sen sijaan, että kiinteistöllä vaikkapa pestään täysin puhdasta saunaa puolituntia, käytetään tämä aika jonkun oikean puutteen kuntoon laittamiseen.