Mitä asukasneuvonta on?

Asukasneuvonnan lähtökohtana on tarjota apua, neuvoja sekä ratkaisuja niissä tilanteissa, joissa asumisessa on tullut pitkäaikaisia tai tilapäisiä haasteita. Asukasneuvonnan tarkoituksena on pitää osaltaan huolta, että Hoasin vision mukainen helpoin ja mukavin opiskeluajan asuminen toteutuisi parhaalla mahdollisella tavalla myös silloin, kun elämä tuo asumiseen haasteita. Meidän kohdalla matala kynnys tarkoittaa sitä, ettei sinun tarvitse epäröidä yhteydenottoa meihin. Jos koet, että tarvitset apuja tai neuvoja – olethan meihin yhteydessä. Aluksi voit tutkia myös, löytyisikö näiltä sivuilta apua sinulle.

Näiden asukasneuvonnan nettisivujen tarkoituksena on tarjota tietoa ja vinkkejä siitä, miten voit itse edesauttaa mahdollisten haasteiden ratkeamista ja mistä voit saada tarvittaessa apua. Lisäksi kerromme, kuinka toimimme esimerkiksi häiriöilmoitusten yhteydessä tai kämppisten välisissä riidoissa.

Top 3 yhteydenotot asukasneuvontaan:

1) Riitatilanteet kämppisten kesken

2) Hyvät, pahat, naapurit

3) Vuokranmaksuvaikeudet

 

Miten tavoitat meidät?

Meidät tavoittaa niin kasvotusten, puhelimitse kuin sähköpostitse. Olemme tavoitettavissa pääsääntöisesti palvelukeskuksen aukioloaikojen mukaisesti – mikäli emme jostain syystä ole tavoitettavissa, voit jättää yhteydenottopyynnön.

Helpoin tapa saada meihin yhteyttä on lähettää sähköpostia. Kun olet meihin yhteydessä, on hyvä pyrkiä mahdollisimman kattavasti selostamaan tilanne ja kertomaan, miten itse toivoisit asiassa edettävän, jotta asiaan saataisiin parannusta. Ethän unohda kertoa yhteystietojasi. Halutessasi voit lähettää myös luottamuksellisen sähköpostiviestin nettisivujemme kautta.

Puhelimitse voit olla yhteydessä palvelukeskukseemme, josta sinut ohjataan asukasneuvontaan. Mikäli olet toimistollamme käymässä, voi meidät tarvittaessa pyytää asiakaspalvelutiskille keskustelemaan. Käytössämme on erityinen hiljainen huone asiakaspalvelutilassa, missä on mahdollista keskustella rauhassa myös arkaluontoisista asioista.

Asukasneuvonnan asioissa sinua on palvelemassa Liia ja Karri.

asukasneuvonta[a]hoas.fi  

09 549 900, linja 1 (Voit halutessasi pyytää keskustella asukasneuvonnan kanssa)